Büro Yönetimi ve Sekreterlik TASVİR
İşletmede belirlenen maksat ve amaçları başarmak için yönetici yoluyla organize edilmiş, düzenlenmiş menbaların (insan, bilgi, parasal ve parasal v.b) yakışır olaraktan idare edilmesinde idareciye muavin olan kimsedir.
GÖREVLER
Ofisin en etkili biçimde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini sürdürür,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen makale ve görüntülerin müdüre ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması işlerini yapar,- İdareci için lüzumlu evrakları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin teçhizatların bakımı, onarımını sağlar ve en verimli şekilde yararlanılmasını temin eder.
Yararlanılan ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (kusursuz ve akıcı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. çalışma zamanları genellikle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yada hafta sonları çalışma yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü diplomalı olanların maslahat bölümü olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ait sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan gücüne duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi İletişim, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran umimiyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- ilgili Öğretim Kurumları,- Türkiye maslahat Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde İş Danışma Merkezi var olan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder