ÖĞRENME AŞAMASI 2
Öğretmen veletlere model olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne öteki parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa manevralarını yerine getirir. Daha sonra veletlere makasları vererek benzer manevraları gerçekleştirmelerini sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya daire yöntemini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar sağlayacağını teşhir eder. Bu mesafede birçok kıyasda yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına dikkat edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört
Bu aşamadaki hedefimiz şeritlerden küçük parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı 1 el ile makası açın, diğer el ile de kesilmeye yakın mekanda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
KAVRAMA SÜRECİ 5
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye yaraşır iş sayfasını hazırlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 kerede kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olaraktan yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME AŞAMASI altı
AMAÇ: Düz 1 hat yukarısından yüksek şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların tam ortasına kalınca bir hat çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan hat üzerinde sonuna ulaşana dek kes.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 7
MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta tarafına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok ehemmiyet verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine dek meydana getirilir.
ÖĞRENME SÜRECİ sekiz
MAKSAT: Eğik hat üstünden kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin bulunduğu herhangi bir kartpostal veya üstünde eğik çizgilerin olduğu bir çalışma sayfası yararlanılabilir yada alt taraftaki resimden bir çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek çizgi düz olaraktan makasın önünde kalır. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler kesilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu çalışma için öğretmen önceden bir numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. önce dikdörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
KAVRAMA SÜRECİ 10
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple veletlere kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi üzerinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak varana kadar çevrilir ve bir sonraki kenera kadar kesilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt alanına makası çevirirler)
KAVRAMA SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir iş yapabilir böylelikle süreç bitiminde açığa 1 eser çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla köşeye kadar kesilebilir,peşinden kağıt yatay hat makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi taraftan başlanıldığı ehemmiyetli değil. mühim olan çizgilerin yassı şekilde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder