Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri başarmak için vekil tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) yaraşır olarak idare edilmesinde idareciye yardımcı olan kimsedir.
GÖREVLER
Ofisin en etken şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini devam ettirir,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen yazı ve imajların yöneticiye ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, davetlilerin karşılanması işlerini yapar,- Vekil için gereken dokümanları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin teçhizatların onarımı, bakımını gerçekleştirir ve en etkili tarzda istifade edilmesini karşılar.
Kullanılan ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (olağan ve akıcı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. çalışma saatleri umimiyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi öğrencisi olanların mesele sahayı bihayli geniş olup, kamu-özel sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
MESLEK Eğitiminin VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kısmı ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi iletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden kesin 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. husisi sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine bakarak umimiyetle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye mesele Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi var olan Türkiye maslahat Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder