BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 2
Hoca çocuklara örnek olarak ;başparmağını makasın 1 gözüne öbür parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yapar. Sonra veletlere makasları paylaştırarak benzer hareketleri yerine getirmelerini temin eder.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya çember şeklini küçük çocuğun önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar sağlayacağını belirtir. Bu mesafede çok fazla teşbihde yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına dikkat edilmelidir.
KAVRAMA SÜRECİ 4
Bu evredeki maksadımız şeritlerden ufak bölümler kesebilmektir. Bu sebeple 1 el ile makası açın, öbür el ile de kesilmeye yaklaşan sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME AŞAMASI 5
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip iş sayfasını ayarlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 kerede kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA AŞAMASI 6
MAKSAT: Yassı bir çizgi üstünden büyük şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi yahut 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların tam orta tarafına kalınca bir çizgi çizer ve yaraşır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üzerinde sonuna gelene kadar kes.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI yedi
AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca bir kağıdın orta tarafına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme süreci köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına kadar meydana getirilir.
ÖĞRENME AŞAMASI 8
GAYE: Eğik hat yukarısından kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu herhangi 1 kartpostal ya da üstünde eğik çizgilerin var olduğu 1 çalışma sayfası istifade edilebilir veya aşağıdaki resimden bir çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yatay olarak makasın önünde bulundurulur. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA AŞAMASI 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu çalışma için öğretmen evvelden bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dikdörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme sürecine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 10
AMAÇ:Köşe kesme: Bunun için veletlere kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller eskiden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi üzerinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak varana kadar çevrilir ve bir sonraki kenera kadar biçilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt vaziyetine makası çevirirler)
KAVRAMA SÜRECİ 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç sonunda ortaya 1 eser çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kenera kadar kesilebilir,peşinden kağıt yassı çizgi makasın önüne varana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı önemli değil. önemli olan çizgilerin düz tarzda makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder