Büro Yönetimi ve Sekreterlik TASVİR
İşletmede kararlaştırılan maksat ve niyetleri yapmak için idareci yoluyla stilize edilmiş, koordine edilmiş kaynakların (beşer, bilgi, parasal ve mali v.b) uygun olaraktan yönetilmesinde vekile (yöneticiye) muavin olan ferttir.
GÖREVLER
Ofisin en üretken tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, gelen makale ve imajların vekile (yöneticiye) ulaştırılması, buluşmaların ayarlanması, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- İdareci için esaslı evrakları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişik donanımların tamiri, onarımını sağlar ve en üretken şekilde faydalanılmasını sağlar.
Kullanılan ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (insicamlı (düzgün) ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri çoğunlukla düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ ALANLARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi dereceli olanların mesele bölümü oldukça enli olup, kamu-özel sektöre ait bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.
İş EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kısmı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi iletişim, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belirlenmiş bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. husisi sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre umimiyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA ÇOK TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- ilgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi olan Türkiye maslahat Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder