ÖĞRENME AŞAMASI 2
Öğretmen evlatlara örnek olarak ;başparmağını makasın bir gözüne diğer parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yapar. Daha sonra veletlere makasları vererek benzer hareketleri yerine getirmelerini sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut daire tarzını küçük çocuğun önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde bölümler alacağını sergiler. Bu mesafede bi hayli benzetmede yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına dikkat edilmelidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 4
Bu aşamadaki hedefimiz şeritlerden ufak kısımlar kesebilmektir. Bunun için bir elle makası açın, diğer elle de kesilmeye yakın sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 5
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete uygun iş sayfasını belirler. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olaraktan yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 6
GAYE: Yatay bir çizgi yukarısından uzun şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların eksiksiz orta kısmına kalınca 1 hat çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan çizgi üzerinde sonuna gelene kadar kes.
ÖĞRENME AŞAMASI 7
GAYE: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın ortasına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme süreci köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine kadar meydana getirilir.
ÖĞRENME SÜRECİ 8
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu rastgele 1 kartpostal ya da üstünde eğik çizgilerin bulunduğu 1 çalışma sayfası istifade edilebilir yahut alt taraftaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi yatay olarak makasın ilerisinde tutulur. önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler kesilir.
KAVRAMA SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu iş için öğretmen önceden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. evvel dik dörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme sürecine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
KAVRAMA SÜRECİ on
MAKSAT:Köşe kesme: Bundan dolayı veletlere dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi üzerinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak gelene dek çevrilir ve bir sonraki kıyıya kadar kesilir (Çocuklar genelde kağıt alanına makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç sonunda meydana 1 malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kenera dek kesilebilir,peşinden kağıt düz çizgi makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı ehemmiyetli değil. ehemmiyetli olan çizgilerin yatay şekilde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder